3 sposoby, w jakie pandemia zmieniła zakupy spożywcze

News

Pandemia koronawirusów odcisnęła swoje piętno, zmuszając firmy z różnych branż do dostosowania się. W miarę jak klienci wyrabiali sobie nowe nawyki związane z bezpieczeństwem i wygodą, sklepy spożywcze zmieniały swój układ, zapasy i wieloletnie tradycje. Sposób, w jaki kupujemy żywność, zmienił się tak szybko w pierwszych miesiącach pandemii, że wiele zmian w biznesie stało się nową normą, która może trwać przez lata. Sklepy spożywcze, śledząc na bieżąco zwyczaje konsumentów, mogą nadal zadowalać swoich klientów i wyróżniać się wśród konkurencji. Znajdź nowe sposoby na rozwój, poznając poniższe sposoby, w jakie pandemia zmieniła zakupy spożywcze.

Dłuższe, bardziej skoncentrowane listy zakupów

Przed pandemią wielu dorosłych odwiedzało sklep spożywczy kilka razy w tygodniu. Krótsze, ale częstsze wycieczki były wygodniejsze dla pracujących dorosłych, którzy przejeżdżali obok sklepu w drodze z pracy do domu. Gdy wybuchła pandemia, wielu pracowników przestało dojeżdżać do pracy. Dorywcze wycieczki do sklepu spożywczego nie były już wygodne. Zamiast tego klienci zaczęli planować dłuższe i rzadsze wyprawy, aby nabrać dystansu społecznego. Klienci tworzyli dłuższe i bardziej konkretne listy zakupów. Dzięki temu mogli szybko wchodzić i wychodzić ze sklepu. Ten nawyk utrzymuje się nawet po złagodzeniu ograniczeń przez firmy. Klienci szukają swoich ulubionych produktów w wygodnych i intuicyjnych sklepach. Jeśli mogą szybko dostać to, czego potrzebują, prawdopodobnie wrócą do danego sklepu.

Wygodne i bezkontaktowe zamawianie

Gdy klienci potrzebowali rozwiązań dystansujących ich społecznie, branża spożywcza stanęła na wysokości zadania. Zamówienia internetowe, dostawy do domu i odbiór osobisty stały się rozwiązaniami stosowanymi w całej branży. Opcje te nadal służą wielu dorosłym i rodzinom, co czyni je jednymi z najważniejszych sposobów, w jakie pandemia zmieniła zakupy spożywcze. Odbiór osobisty zamienia godzinną wyprawę po zakupy w pięciominutowy postój. Dostawa do domu jest nieoceniona dla chorych klientów, którzy nie są w stanie samodzielnie dotrzeć do sklepu, lub tych, którzy po prostu nie mają czasu na wycieczkę po sklepach spożywczych ze względu na napięty grafik. Sklepy, które oferują takie dogodne opcje, sprawiają, że zakupy stają się bardziej dostępne dla wszystkich klientów.

Łatwa wygoda

Podczas pandemii gotowanie stało się wielkim trendem, ale klienci szukali również łatwych posiłków i pocieszających dań. Mrożonki, paczkowane posiłki i podobne opcje stały się bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek wcześniej. Późniejsze terminy przydatności do spożycia mrożonych posiłków ułatwiają gromadzenie zapasów ulubionych dań i rzadsze wizyty w sklepie. Co więcej, wygodne opcje oznaczają mniejszą liczbę interakcji z innymi. Klienci nie muszą rozmawiać z kimś przy ladzie delikatesowej ani odbierać produktów, których dotykali inni klienci. Dlatego właśnie opcje samoobsługowe, takie jak nasz automat do ananasów Piñabar, również przyciągają klientów. Gdy klienci mogą dostać wygodne produkty, na które mają ochotę - takie jak świeżo pokrojony, wydrążony i obrany ananas - będą wracać, aby zobaczyć, jakie jeszcze kolorowe i poręczne produkty oferujesz.

Gdy Twój sklep będzie musiał stawić czoła nowym trendom i wyzwaniom, Juicernet chce Ci pomóc. Nasze sokowirówki do owoców, korkownica do ananasa Piñabar i inne rozwiązania dodadzą koloru, różnorodności i marki Twojemu sklepowi, pomagając Ci sprostać każdemu trendowi w branży.